Джанибаев Канибек Джарматович

Кыргыз Республикасынын билим берүү жана илим министрлиги

Ош мамлекеттик университети

Педагогика, психология жана дене тарбия факультети

БББТМ кафедрасы

“Макулдашылды”

Педагогика жана денетарбия фак.

Методикалык кеёешинин төрайымы:

Таабалдиева А.К. ______________

“Бекитемин”

кафедранын “___”_______202_

отурумунун №__протоколунда.

Каф.башчысы: Шайимкулова М.А.


Корком онордун негизги сабаттуулугу » дисциплинасы боюнча

____________________________багытында окуган студенттер үчүн

(багыттын шифри жана аталышы)

Студенттерди окутуунун программасы

(Syllabus)

Окутуунун формасы: к\нд\зг\

Баардык кредиттер_4___, ___1_-курс, _______1_-семест

Жалпы саат- _609___, анын ичинен аудиториялык– ____30__с.

(лекция–__10___с. практ.-____14__с, лаб.-____6__ с.)

СӨИ-__30____ саат

Аралык текшер\\н\н саны(АТ)_____, экзамен -___1___ семестр

Окутуучу жөнүндө маалымат:_Джанибаев Канибек Джарматович. улук окутуучу.

(аты- жън\,илимий даражасы ж-а наамы,кызматы )

Кафедранын аталышы-БББТМ, кабинет № 326

Байланыш \ч\н маалымат: 8-00___-__16-00. Туштонуу: 1200-13 00

(кафедрада иштъъ режими)

(0778) 95-55-60, (0555) 800-466 kanibekdjanibaev@gmail/com

(байланыш тел.,электрондук дареги)

Ош-2022

1. Дисциплинаны ъздъшт\р\\н\н максаттары . “Корком онордун негизги сабаттуулугу” дисциплинасы кенже мектеп окуучуларынын көркөм ишмердигин уюштуруу боюнча зарыл болгон кесиптик билим, билгичтик жана көндүмдөргө ээ болгон башталгыч билим берүү боюнча бакалаврды даярдоого багытталган.

1. Дисциплинаны окутуунун натыйжалары

Дисциплинаны өздөштүрүүнүн жүрүшүндө студент төмөндөгүдөй окутуунун натыйжаларына жетишет^

Тъмъндъг\лърд\ билет жана т\ш\нът:

- Башталгыч класстардагы окуучуларды корком онордун негизги сабаттуулугу боюнча заманбап тенденцияларды, процесстерди жана проблемаларды билет жана т\ш\нът.

Төмөндөгү билгичтиктерге ээ болот:

- башталгыч класстардагы окуучуларды корком онордун негизги сабаттуулугу боюнча учурдагы проблемаларды анализдъъ үчүн теориялык билимдерди колдоно алат;

эстетикалык тарбиялоонун технологиясы алкагындагы маалыматтарды топтоп, кайра иштетип, жалпылай алат.

Тъмъндъг\ кънд\мдъргъ ээ болот:

- башталгыч класстардагы корком онордун негизги сабаттуулугу алкагында ой ж\г\рт\\ маданиятына ээ;

- педагогикалык жана методикалык проблемаларды карап чыгууда анализдъъ методдорун колдонуу кънд\мдър\нъ ээ;

- Корком онордун негизги сабаттуулугу алкагындагы маалыматтарды жалпылоо, анализдъъ, кабылдоо ыкмаларына ээ;

- эстетикалык тарбиялоонун технологиясына байланыштуу проблемалар жана процесстерди илимий изилдъъ жана анализдъъ кънд\мдър\нъ ээ.

3.Перереквизиттер:

Аталган дисциплинаны окуп \йрън\\дъ тъмънк\ дисциплиналарга таянат Математика.геометрия.технология. табият таануу.анатомия.адабият. тарых. чий\\.

4.Постреквизиттер: Дисциплинанын негизги жоболору мындан ары тъмънк\ дисциплиналарды \йрън\\дъ пайдаланылат:

** Математика, табият таануу.анатомия.адабият. тарых.

5. “ Корком онордун негизги сабаттуулугу ” дисциплинасынын технологиялык картасы

Модул-дар

Баары

Лекция

Лабор

Прак.

СРС

АТ

ЖТ

Жалпы балл.

Ауд.

СРС

саат

балл

саат

балл

саат

балл

саат

балл

АТ I

15

15

5

0.21

7

15.07

15

4.72

10

30

АТ II

15

15

5

0.09

6

6.61

7

4.62

15

8.68

10

30

ЖТ

40б

40

Баары

30с

30с

10

0.3

6

6.61

14

19. 69

30

13.4

20б

40б

100б

.

6. Корком онордун негизги сабаттуулугу ” дисциплинасы боюнча баллдарды чогултуу картасы.

Темалардын аталышы

Лекц.

Прак.

Лабор

СӨИ

АТ

Жалпы

сааты

упай

сааты

Упай

сааты

упай

сааты

упай

упай

упай

2-модуль

1.

№1лек .Киришүү.Көркөм сүрөт өнөрүнүн, кыскача тарыхы.

0.03

-

-

-

-

0.33

0.7225

1.0825

2.

№1- прак: Тегиздиктери чектелген буюмдарды тартуу.(2ден къп )

-

-

2.74

-

-

0.33

0.7225

3.7925

3.

№2лек Көркөм сүрөт искусство, анын т\рлър\ жана мазмуну жън\ндъ т\ш\н\ктър.

0.03

-

-

-

-

0.33

0.7225

1.0825

4.

№2- прак: Буюмдардын топтомун тартуу. (мъмъ, жашылчалар).

-

-

2.74

-

-

0.33

0.7225

3.7925

5.

№3лек. Сүрөт тартуунун баскычтары.

0.03

-

-

-

-

0.33

0.7225

1.0825

6

№3- прак: Айлана чөйрөнүперспективанын эки чекити аркылуу сүрөттөө.

-

-

2.74

-

-

0.33

0.7225

3.7925

7

№4лек. Перспектива кубулушу.

0.03

-

-

-

-

0.33

0.7225

1.0825

8

4 - прак: Т\ст\\ боек менен иштөө ыкмалары

-

-

2.74

-

-

0.33

0.7225

3.7925

Учурдагы текшерүү №1

0.12

б

10. 96 б

2.64б

5. 78

б

19.5 б

9.

№5лек. Көркөм сүрөт өнөрүндъгү композициянын негиздери.

0.03

-

-

-

0.33

0.72

1.08

10.

5 - прак: Бир нече буюмдан турган натюрморт, (кум ура, алма,алмурут ж.б.)

-

1.35

0.33

0.72

2.43

11.

№11лек. 1 -4-класстарда натурадан сүрөт тартуу сабагын окутуу методикасы.

0.03

-

-

-

0.33

0.72

1.08

12

6 - прак: Канатууларды тартуу.(бир шилтеми)

-

1.38

0.33

0.72

2.43

13

№13лек. 1-4-класстарда темага карата сүрөт тартуу сабагын окутуунун методикасы.

0.03

-

0.33

0.72

1.08

14

7 - прак: Жаныбарларды тартуу(бир шилтеми).

1.38

0.33

0.72

2.43

Учурдагы текшерүү №2

0.09

3 с

4. 11

-

-

6 с

1.98

4.32

10.5

Аралык текшерүү №1

0.21б

15. 0.7 б.

14с

4. 7

10

30

2-модуль

15.

№15лек. 1 -4-класстарда декоративдик сүрөт тартуу сабагын окутуунун методикасы.

0.03

-

-

-

-

0.54

0.62

1.59

16

№8- прак: Улуттук оймолорду тартуу, кесүү.

-

-

0.66

-

-

0.54

0.62

1.59

17.

№17лек. 1 -4-класстарда аёгеме сабагын окутуунун методикасы.

0.03

-

-

0.54

0.62

1.59

18

№9- прак: Шрифт жазуу жана кесүү жолдору.(аракл кагаз)

-

0.66

0.54

0.62

1.59

19.

№19лек. Көркөм сүрөт өнөрү боюнча окуу иштерин уюштуруу.

0.03

-

-

-

0.54

0.62

1.59

20

№10- прак: Пейзажды натурадан т\ст\\ калем м-н тартуу.

-

0.66

0.54

0.62

1.59

21.

№11- прак: Пейзаж темасын бир т\стъ тартуу(боек)

-

0.66

0.54

0.62

1.59

22

№12- прак: Колдун бир шилтемин тартуу. .(наброска)

-

0.66

0.54

0.66

1.59

Учурдагы текшерүү №1

0.09

3.3

4.37

5

12.76

23.

№13- прак: Адамдын фигурасын тартуу.(.(наброска) )

-

-

0.66

-

-

0.53

0.62

1.81

24.

№14 прак: Жомокторго композиция түзүү.

-

-

0.66

-

-

0.53

0.62

1.81

25.

№1- лаб. Көркөм сүрөт өнөрү боюнча план-конспектинин иштелмесин түзүү.

-

-

-

-

1.10

0.53

0.62

2.25

26.

№2-прак: Көркөм сүрот өнөрү боюнча календардык пландын иштелмесин түзүү.

-

-

-

-

1.10

0.53

0.62

2.25

27.

№3- лаб. Көрсөтмө курал даярдоо.

-

-

-

-

1.10

0.53

0.62

2.25

28.

№4- лаб. сабактардын фрагменттерин ътүү.

-

-

-

-

1.10

0.53

0.62

2.25

29.

5 - лаб. Музейлерге маалымат бер\\.

-

-

-

-

1.10

0.53

0.62

2.25

30.

№6- лаб. Көркөм сүрөт өнөрү боюнча докладдарды даярдоо..

-

-

-

-

1.10

0.53

0.66

2.25

Учурдагы текшерүү №2

7 с

1.32 б.

6.61 б.

4.31 б.

5

б.

17.24 б.

Аралык текшерүү №2

6c

0.09 б

7c

4.62б

6 с

6.61б

16с

8.68б

10 б

30б.

Аралык текшерүү №1, №2

10

0.3

19.69 б

6.61б

30с

13.4б

20б.

60б.

Жыйынтык текшерүү

40б.

40б.

Жалпы:

10с

0.3 б.

14 с

19.69 б .

6 с

6.61 б .

30с

13.4 б .

60 б .

100 б .

7. Дисциплинаны кыскача мазмуну .

1. Көркөм сүрөт өнөрүнүн түрлөрү.

2. Көркөм сүрөт өнөрүнүн жанрлары.

3. Сюжеттер боюнча жанрлар.

4. Перспектива.

5. Сызыктуу перспектива.

6. Аба перспективасы.

7. Перспективанын негизги элементтери.

8. Картина жана предметтик тегиздик.

9. Жарык-көлөкө закону.

10. Жарык-көлөкөнүн сүрөттөлүшү (сүрөтү менен).

11. Түстүк айлана. Ач ж ана ток түстөр.

12. Негизги, түзүүчү, кошумча түстөр.

13. Хроматикалык жана ахроматикалык түстөр.

14. Түстөрдүн негизги мүнөздөмөсү.

15. Түстүн контраст мыйзамы.

16. Штрихти аткаруунун методу.

17. Штрихтин түрлөрү.

18. Натюрмортту тартуунун жалпы ирети.

19. Пропорция жөнүндө түшүнүк.

20. Симметрия жана ассиметрия түшүнүгү.

21. Композиция.

22. «Жеёил так менен» боекту бириктирүүнүн ыкмалары.

23. Боекту бириктирүүнүн мазаика ыкмасы.

24. Боекту куюлуштуруп бириктирүү ыкмасы.

25. Боекту механикалык бириктирүү.

26. «Гризайль» техникасы.

27. Окумуштуулардын көркөм сүрөт өнөрүнүн методикасына кошкон салымы.

28. Башталгыч класстарында көркөм сүрөт өнөрүн окутуунун негиздери.

29. Натурадан сүрөт тартуу сабагын өткөрүүнүн мазмуну жана методикасы.

30. Темага карата сүрөт тартуу сабагын өткөрүүнүн мазмуну жана методикасы.

31. Декоративдик сүрөт тартуу сабагын өткөрүүнүн мазмуну жана методикасы.

32. Көркөм сүрөт өнөрү боюнча аёгеме сабагын өткөрүүнүн мазмуну жана методикасы.

33. Көркөм сүрөт өнөрү сабагынын структурасы.

34. Башталгыч классындагы сүрөт сабагынын типтери.

8.Дисциплинанын лекциялык ,лаборатриялык,практикалык сабактары боюнча календардык-тематикалык планы.

Теманын аталышы

Калыпта-

нуучу компетен

циялар

/йрөнүлүүчү материалдардын аталышы

сааты

упайы

адабияттар

окут. технол о

гиялары

жума

1.

Тема .Киришүү.Көркөм сүрөт өнөрүнүн, кыскача тарыхы.

КК-11

Көркөм сүрөт өнөрү. Тарыхы. ролу жана мааниси.

Көркөм сүрөт өнөрүнүн пайда болуш тарыхы.

1

0.015

Н:[1],

[5]

К: [5],[6]

КЛ, МЧ

1-жума

2.

Тема: Көркөм сүрөт искусство, анын т\рлър\ жана мазмуну жън\ндъ т\ш\н\ктър.

КК-11

сүрөт сабагынын окутуу методу, формасы жана каражаты; -кенже мектеп окуучуларынын жеке өзгөчөлүктөрүн, программалык материалды өздөштүрүүсүнүн терецдигин жана денгээлин аныктоо.

1

0.015

Н:

[2],[4] К: [5]

МЧ, СО, КЛ

2-жума

3.

Тема: Сүрөт тартуунун баскычтары.

КК-11

Сүрөт тартуунун баскычтары жана жарык- көлөкө мыйзам ченеми жънүндъгү түшүнүктърдү.

1

0.015

Н: [1],

[2], К:[7]

СО, КЛ

3-жума

4.

Тема . Перспектива кубулушу.

КК-11

Кенже мектеп окуучуларында коомдук процесстерди, табият кубулуштарын, жалпы адамзаттын нравалык баалуулуктарын, курчап турган дүйнөнүн бүтүндүгүн элестетүүнү калыптандыруу.

1

0.015

Н:[ 2 ],

[4],[ 5 ] К: [4]

МЧ, КЛ

4-жума

5.

Тема . .Көркөм сүрөт өнөрүндъгү композициянын негиздери.

КК-11

Практикалык көндүмдөрдү, көздүн, колдун өнүгүүсүн жана сүрөт тартуунун ар түрдүү ыкмаларын колдонуудагы инсандык сапаттарды өркүндөтүү;

1

0.015

Н: [2],

[4]

К: [5],[6]

МЧ, СО, КЛ

5-жума

6.

Тема. 1 -4-класстарда натурадан сүрөт тартуу сабагын окутуу методикасы.

КК-11

Балдарды окутуудагы, тарбиялоодогу натурадан сүрөт тартуу сабагынын озгочолугу,структурасы

1

0.015

Н: [3],

[4]

К: [3], [5],[6]

СО, КЛ

6-жума

7.

Тема. 71-4-класстарда темага карата сүрөт тартуу сабагын окутуунун методикасы.

КК-11

-өзүнүн жана окуучулардын чыгармачыл ой пикирлерин, идеяларын ишке ашырууну; -башталгыч класстын окуучуларынын иштеринин таасирдүүлүгүн жана образдуулугун баалоону

1

0.015

Н:

[3],[4]

К: [5],[6]

СО, КЛ

7-жума

8.

Тема. 1 -4-класстарда декоративдик сүрөт тартуу сабагын окутуунун методикасы.

КК-11

студенттерге кенже мектептеги сүрөт сабагынын, ийримдик иштеринин жүрүшүндөгү окуу-тарбия иштеринин ыкмалары, методцору жана негизги принциптери боюнча билимдерге ээ болот-

1

0.015

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

СО, КЛ

8-жума

9.

Тема. 1 -4-класстарда аёгеме сабагын окутуунун методикасы.

КК-11

Ангеме сабагынын структурасы.

Ангеме сабагында окутулуучу материалдардын өзгөчөлүгү.

1

0.015

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

МЧ, СО, КЛ

9-жума

10.

Тема . Көркөм сүрөт өнөрү боюнча окуу иштерин уюштуруу.

КК-11

Окуучулардын ишмердигин эффективдүү камсыздоочу таанып билүү кызыгууларын, чыгармачыл өз алдынчалыгын, активдүүлүгүн, окутуу, тарбиялоо ыкмаларын оптималдуу тандап алуу;

1

0.015

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

МЧ, СО, КЛ

10-жума

2-модулдун жыйынтыгы

0.09

10.2.Практикалык сабактар

1

№1- прак:. Тегиздиктери чектелген буюмдарды тартуу.(геом.2фиг)

КК-11

Сабактын планы.

-методикалык колдонмолорду даярдоо -иштелмеге материалдар топтоо -сабактын структурасын түзүү -иштелмени даярдооҮйгө кандай тапшырмалар берилет.

1

1.37

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

МЧ, КЛ

1-жума

2.

№2- прак: Тегиздиктери чектелген буюмдарды тартуу.(2ден къп )

КК-11

Жаны теманы тү шүндүрүү иретиҮйгө кандай тапшырмалар берилет -иштелмелер даярдоо -конспектилердин үлгүлөрү.

1

1.37

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

МЧ, КЛ

1-жума

3.

№3- прак: Буюмдардын топтомун тартуу. (идиш аяктар).

КК-11

Перспективанын закондорун турмушта колонууну.

Сюжетти эскиздерин перспективанын закондору менен иштөө.

Композициянын аныкталышы.

1

1.37

Н: [1],

[4]

К: [6]

МЧ, СО, КЛ

2-жума

4.

№4 прак: Буюмдардын топтомун тартуу. (мъмъ, жашылчалар).

КК-11

Перспективанын закондорун турмушта колонууну.

Сюжетти эскиздерин перспективанын закондору менен иштөө.

Композициянын аныкталышы.

1

1.37

Н: [1],

[4]

К: [6]

МЧ, СО, КЛ

2-жума

5.

№5 прак: Айлана чөйрөнү перспективанын бир чекити аркылуу сүрөттөө.

КК-11

-сабактын иштелмесине жараша көрсөтмө куралдын эскизин даярдоо.

-презентациялоо

Көрсөтмө куралдардын талаптарга жооп беришин . Дидактикалык принциптерди сакталышы .

1

1.37

Н: [1],

К: [1], [3],[6]

МЧ, СО, КЛ

3-жума

6.

№6- прак: Айлана чөйрөнү перспективанын эки чекити аркылуу сүрөттөө.

КК-11

Композициянын аныкталышы.

- Перспективанын негизинде композицияны же сүрөттөлүүчү буюмдун пропорциясын сапаттуу чагылдыра алуусун, сүрөттөлүштүн туура экендигин баалоону; аткара алат:

1

1.37

Н: [1],

К: [1], [3],[6]

МЧ, СО, КЛ

3-жума

7.

7 - прак: 1түс жана боек менен иштөө ыкмалары

КК-11

-негизги түстөрдү корүү -ач жана ток түстөрдү берүү

1

1.37

Н: [1],

К: [1],[6]

МЧ, КЛ

4-жума

8.

8 - прак: Т\ст\\ боек менен иштөө ыкмалары

КК-11

-хроматикалык жана ахроматикалык түстөрдү белгилөө

-тилкечени бир өцчөй түс менен бое.

1

1.37

Н: [1],

К: [1],[6]

МЧ, КЛ

4-жума

9.

9 - прак: Эки буюмдан турган натюрморт, (кум ура, алма)

КК-11

Экскурсиянын планы.

экскурсиянын планы менен таанышуу

экскурсияга коюлган тапшырмаларды аткаруу -алган таасирлер боюнча пикирлер.

1

0.675

Н: [1],

К: [1],[6]

МЧ, СО, КЛ

5-жума

10.

10 - прак: Бир нече буюмдан турган натюрморт, (кум ура, алма,алмурут ж.б.)

КК-11

компоновкалоо -көлөмдү түзүү -боек менен көлөмдү берүү -жалпылоо

1

0.675

Н: [1],

К: [1],[6]

МЧ, СО, КЛ

5-жума

11.

11 - прак: Канатууларды тартуу.(бир шилтеми)

КК-11

Канатуулардын келбетинин түзүлүшү

2. Түс менен көлөмүн берүү

Түс менен иштөөдө нюансты берүү

1

0.675

Н:

[2],[4] К: [6],[7]

МЧ, КЛ

6-жума

12.

12 - прак: Канатууларды тартуу.(бир шилтеми)

КК-11

Канатуулардын келбетинин түзүлүшү

3. Түс менен көлөмүн берүү

Түс менен иштөөдө нюансты берүү

1

0.675

Н:

[2],[4] К: [6],[7]

МЧ, КЛ

6-жума

13.

13 - прак: Жаныбарларды тартуу(бир шилтеми).

КК-11

Жаныбарлардын келбетинин түзүлүшү

Түс менен көлөмүн берүү

Түс менен иштөөдө нюансты берүү

-компоновкалоо

-форманы түзүү

-жалпылоо, деталдоо

1

0.675

Н:

[2],[4] К: [5]

МЧ, СО, през.

7-жума

14.

14 - прак: Жаныбарларды тартуу(бир шилтеми)).

КК-11

1

0.675

Н:

[2],[4] К: [5]

МЧ, СО, през.

7-жума

1-модулдун жыйынтыгы

КК-11

14с

15.07

15.

№15- прак: ДПИ.Улуттук оймолорду тартуу, кесүү.

КК-11

0ймолор жана оймо-чийме жөнүндө түшүнүк

Оймонун түрлөрү

Оймодогу ыргак жана динамика, стилдештирүү

-компоновкалоо

-форманы түзүү

-боек менен көлөмдү чыгаруу

-жалпылоо,

1

0.33

Н: [1],

[2], К:[7]

СО, МЛ

8-жума

16.

№16- прак: Улуттук оймолорду тартуу, кесүү.

КК-11

1

0.33

Н: [1],

[2], К:[7]

СО, МЛ

8-жума

17.

№17- прак: Шрифт жазуу жана кесүү жолдору.(аракл кагаз)

КК-11

шрифттин элеменгтерин үйрөнүү

шрифттин композициясын үйрөнүү боек менен жазып машыгуу шрифттерди кесүү

Шрифттин түрлөрү жана жазуу элементтери

Шрифттин композициясы

Шрифтти кесүү,

1

0.33

Н:[ 2 ],

[4],[ 5 ] К: [4]

МЧ, МЛ

9-жума

18.

№18- прак: Шрифт жазуу жана кесүү жолдору.(аракл кагаз)

КК-11

шаблон жана трафарет

1

0.33

Н:[ 2 ],

[4],[ 5 ] К: [4]

МЧ, МЛ

9-жума

19.

№19- прак: Пейзаждын бир шилтемин тартуу.

КК-11

этюддарды аткаруу

-композицияны аныктоо

-боек менен пейзаждын абалын берүү

-композициялык түзүлүшүн тактоо

Пейзаждын түрлөрү

1

0.33

Н: [2],

[4]

К: [5],[6]

МЧ, СО, МЛ

10-жума

20

№20- прак: Пейзажды натурадан т\ст\\ калем м-н тартуу.

КК-11

Пейзаждын композициясы

Этюд аткаруудагы түс жана перспектива Этюддар аткаруу

1

0.33

Н: [2],

[4]

К: [5],[6]

МЧ, СО, МЛ

10-жума

21.

№21- прак: Пейзаж темасын бир т\стъ тартуу(боек)

КК-11

этюддарды аткаруу

-композицияны аныктоо

-боек менен пейзаждын абалын берүү

-композициялык түзүлүшүн тактоо

1

0.33

Н: [3],

[4]

К: [3], [5],[6]

СО, МЧ

11-жума

22.

№22- прак: Пейзаж темасын бир т\стъ тартуу(боек)

КК-11

. Пейзаждын түрлөрү

Пейзаждын композициясы

Этюд аткаруудагы түс жана перспектива

Композицияны тузуу. Пейзаждын түрлөрүн аткаруу

Түс жана перспектива

1

0.33

Н: [3],

[4]

К: [3], [5],[6]

СО, МЧ

11-жума

23.

№23- прак: Колдун бир шилтемин тартуу. .(наброска)

КК-11

Кол сөөктүн түзүлүшү.

Колдун пропор циясы.

Колдун түзүлүшүн берүү, аныктоо

1

0.33

Н:

[3],[4]

К: [5],[6]

СО, КМЛ

12-жума

24.

№24- прак: Портрет тартуу.

КК-11

эскиздер аткаруу, компоновкалоо

-беттин түзүлүшүн берүү, аныктоо

-боек менен түстөрдү табуу жана келбетти чагылдыруу

-пропорциясын жана композициялык абалын жалпылоо

Баш сөөктүн түзүлүшү.

Беттин пропор циясы.

Портреттин жаш өзгөчөлүккө жана рассага жараша түзүлүшү.

.Натурадан портрет тартуу.

Портреттин жаш өзгөчөлүккө жана рассага жараша түзүлүшү

1

0.33

Н:

[3],[4]

К: [5],[6]

СО, КМЛ

12-жума

25.

№25- прак: Адамдын фигурасын тартуу.(.(наброска)

КК-11

эскиздер аткаруу, компоновкалоо

-келбеттин түзүлүшүн берүү, аныктоо

-боек менен түстөрдү табуу жана келбетти чагылдыруу.

1

0.33

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

СО, През.

13-жума

26.

№26- прак: Адамдын фигурасын тартуу.(наброска)

КК-11

-пропорциясын жана композициялык абалын жалпылоо

Скелеттин түзүлүшү.

Фигуранын пропорциясы.

Фигуранын жаш өзгөчөлүккө жараша түзүлүшү.

Натурадан ф фигураны тартуу.

1

0.33

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

СО, През.

13-жума

27.

№27- прак: Жомокторго композиция түзүү.

КК-11

Композициянын аныкталышы

Композициянын каражаттары.

Окуган жомокторго, чыгармаларга жана ырларга композиция түзүү.

1

0.33

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

СО, През.

14-жума

28.

№28- прак: Жомокторго түзүлгън композицияларга т\с бер\\.

КК-11

Композицияны же сүрөттөлүүчү буюмдун пропорциясын сабаттуу чагылдыра алуусун, сүрөттөлүштүн туура экендигин баалоо; аткара алуу:

1

0.33

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

СО, През.

14-жума

10.3. Лабораториялык сабактар

1.

№1-лаб. Көркөм сүрөт өнөрү боюнча план-конспектинин иштелмесин тааныштыруу.

КК-11

Жаны теманы түшүндүрүү иретиҮйгө кандай тапшырмалар берилет -иштелмелер даярдоо -конспектилердин үлгүлөрү.

1

0.55

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

МЧ, СО, КЛ

1-жума

2.

№2- лаб. Көркөм сүрөт өнөрү боюнча план-конспектинин иштелмесин түзүү.

КК-11

Сабактын планы.

-методикалык колдонмолорду даярдоо -иштелмеге материалдар топтоо -сабактын структурасын түзүү -иштелмени даярдооҮйгө кандай тапшырмалар берилет

1

0.55

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

МЧ, СО, КЛ

1-жума

3.

№3- лаб. Көркөм сүрот өнөрү боюнча календардык пландын иштелмесин тааныштыруу.

КК-11

Окуу программасын, методикалык колдонмолорду даярдоо -иштелмеге материалдар топтоо -календардык пландын структурасын түзү\

1

0.55

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

МЧ, КЛ

2-жума

4.

№4- лаб. Көркөм сүрот өнөрү боюнча календардык пландын иштелмесин түзүү.

КК-11

Сүрөттүү календардык пландын структурасын түзүү.

Дидактикалык принциптердин сакталышы.

Сабактардын өзгөчөлүгүнө жараша планды түзүү ирети

1

0.55

Н:

[3],[4] К: [5],[6]

МЧ, КЛ

2-жума

5.

№5- лаб. Көрсөтмө курал даярдоо.

КК-11

-сабактын иштелмесине жараша көрсөтмө куралдын эскизин даярдоо.

-презентациялоо

Көрсөтмө куралдардын талаптарга жооп беришин .

1

0.55

Н: [1],

[4]

К: [6]

МЧ, СО, КЛ

3-жума

6.

№6- лаб. Доскада педагогикалык сүрөт тартып көнүгүү.

КК-11

Дидактикалык принциптерди сакталышы . Педагогикалык сурот.

Сүрөт сабагынын структурасын билүү, план-конспект түзүү, көрсөтмө курал ж.б. дидактикалык материалдарды даярдайбилүү.

1

0.55

Н: [1],

[4]

К: [6]

МЧ, СО, КЛ

3-жума

7.

№7- лаб. сабактардын фрагменттерин ътүү.

КК-11

Сабактын иштелмесин жана көрсөтмө куралын даярдоо -жацы теманын материалын үйрөнүү -жацы теманы түшүндүрүү

1

0.55

Н: [1],

К: [1],[6]

МЧ, КЛ

4-жума

8.

№8- лаб. сабактардын фрагменттерин ътүү.

КК-11

.Жацы теманы түшүндүрүү ирети

Сабакта кандай дидактикалык принциптерди сактоо керек

Сүрөт тартуунун баскычтары -иштелмелерди даярдоо –сабактардын үлгүлөрү

1

0.55

Н: [1],

К: [1],[6]

МЧ, КЛ

4-жума

9.

9 - лаб. Музейлерге маалымат бер\\.

КК-11

Экскурсиянын планы.

экскурсиянын планы менен таанышуу

экскурсияга коюлган тапшырмаларды аткаруу -алган таасирлер боюнча пикирлери.

1

0.55

Н: [1],

К: [1],[6]

МЧ, СО, КЛ

5-жума

10.

10 - лаб. Музейлерге экскурсияга баруу.

КК-11

Сүрөтчүлөрдүн чыгармалары боюнча таасирлер?

.Окуу процессинде үйрөнүлгөн материалдарды

чыгармаларда көрө билууну

1

0.55

Н: [1],

К: [1],[6]

МЧ, СО, КЛ

5-жума

11.

№11- лаб. Көркөм сүрөт өнөрү боюнча докладдарды даярдоо.

КК-11

Докладды окууга даярдоо -докладдагы таянычтар -докладды окуу

1

0.55

Н:

[2],[4] К: [6],[7]

МЧ, КЛ

6-жума

12.

№12- лаб. Көркөм сүрөт өнөрү боюнча докладдарды анализдъъ.

КК-11

1 .Докладдагы чыгармачылыктын булагы 2.Докладдын мазмуну 3 .Докладдын орду.

1

0.55

Н:

[2],[4] К: [6],[7]

МЧ, КЛ

6-жума

2-модулдун жыйынтыгы

Жалпы:

60

30

9. Дисциплинанын окуу-методикалык жана маалыматтык камсыздалышы

Негизги адабияттар

1 .Сокольникова М.Н. Изобразительное искусство и методика его преподавания в начальной школе. - М.,2002.

КузинВ.С. Методика преподавания изобразительного искусства в 1-3 классах. - М. 1990

Пурик Э.Э. Изобразительное искусство 1-2 классы. -Уфа2002

4.ВизерВ. Живописная фамота. Основы искусства изображения. - М.2006.

5.ВизерВ. Живописная грамота. Система цвета в изобразительном искусстве. - М.. 2006.

6.Павлик К.В. Изобразительное искусство в начальной школе: Учебные материалы по методике преподавания. - М., 2002.

7.Пеленков А.И. Обучение младших школьников изобразительному искусству (учебно- методическое пособие для студентов). - М., 2000.

Кошумча адабияттар

1. Кузин В.С. Методика преподавания ИЗО в начальных классах. - М. 1990.

2. Рыжкова П.Е. Изобразит ельное искусство в начальной школе. - М. 1990.

3. Боголюбов Н.С. Лепка 31 лятий в школьном кружке. 1990.

4. ВизерВ. Живописная фамота. Основы искусства изображения. - М.2006.

5.ВизерВ. Живописная грамота. Система цвета в изобразительном искусстве. - М.. 2006. 6. Б.Кузин В.С., Кубышкина Э.И. Изобразительное искусство 1-2 классы. - М. 1995. 7. Основы обучения изобразительному искусству в школе.- М. 1990. Ю.Казаков Т.Г. 8. Изобразительная деятельность младших школьников. - М. 1990.

9.Кузин В.Ю.Михнюк Н.С. Рисунок и методика его преподавания. - М. 1991.

10.Павлик К.В. Изобразительное искусство в начальной школе: Учебные материалы по 11.методике преподавания. - М., 2002.

12.Пеленков А.И. Обучение младших школьников изобразительному искусству (учебно- 13.методическое пособие для студентов). - М., 2000.

14.Пурик Э.Э. Изобразительное искусство 1-2 классы. -Уфа2002.

15.Пучков А.С, Трислев / .В. Методики работы над натюрмортом. - М. 1992.

16.Шпикалова Т.Я. Народное искусство на уроках декоративного рисования.- М. 1991. 17.П.Шпикалова Т.Я. Изобразительное искусство во втором классе. - М. 1990.

18.Буре Р.С. Готовим детей к школе. - М. 1997.

19.Богатеева З.А. Мотивы народных орнаментов в детских аппликациях, - М., 1996.

20.Вопросы изобразительного искусства. Сборник5. - М., 1997.

21.Комарова Т.С. Обучение детей технике рисования. 2-е изд. - М., 1996.

22.Комарова Т.С. Условия методика развития детского творчества. - М.,1994.

23.Михина В.С. Изобразительная деятельность ребенка как форма усвоения социального опыта. М., 1991

10. Балл коюунун саясаты.

Студент сабактардын бардык т\рлър\ боюнча баллдарды чогулта алат. Лекция жана практикалык сабактарда – активд\\л\г\ \ч\н, катышуусу жана конспектилеринин болушуна карап. Рубеждик контролдо – максимум 10 балл тест \ч\н же жазуу ж\з\ндъг\ жообу \ч\н, СРСти аткаргандыгы \ч\н – план боюнча ъз\нчъ баллдар коюлат.

Билимди баалоонун критерийлери:

Рейтинг

(упайлар)

Баанын тамгалык т\р\

Баанын сандык эквиваленти

Салттуу системадагы баа

87-100

A

4,0

Эё жакшы

80-86

B

3,33

жакшы

74-76

C

3,0

68-73

D

2,33

Канааттандырарлык

61-67

E

2,0

31-60

FX

0

Канааттандырарлык эмес

11. Упайларды коюу саясаты

Студент сабактардын бардык т\рлър\ боюнча баллдарды чогулта алат. Лекция жана практикалык сабактарда – активд\\л\г\ \ч\н, катышуусу жана конспектилеринин болушуна карап. Рубеждик контролдо – максимум 10 балл тест \ч\н же жазуу ж\з\ндъг\ жообу \ч\н, СРСти аткаргандыгы \ч\н – план боюнча ъз\нчъ баллдар коюлат.

12. Курстун саясаты

Мында окуу процессинин натыйжалуулугун камсыз кылуучу жана студенттер үчүн милдеттүү болуп саналган талаптар берилет.

13. Темалар жана текшерүүнүн формалары боюнча суроолор менен тапшырмалардын тизмеси (текшерүүнүн бардык түрлөрү боюнча суроолор, тапшырмалар, тестер, рефераттын, текшерүү иштеринин ж.б. темалары)

Кафедранын “_____”_____________2022-ж. отурумунда талкууланды.

Түзгөн: улук окут.Джанибаев К.Дж.

Каф.башчысы: доцент Шайимкулова М.А.

«Корком онордун негизги сабаттуулугу» дисциплинасынын аннотациясы.

Дисциплинанын коду:

Б.1.18

Дисциплинанын аталышы:

550700 «Корком онордун негизги сабаттуулугу».

Дисциплинанын максаттары:

Корком онордун негизги сабаттуулугу».” дисциплинасы кенже мектеп окуучуларынын көркөм ишмердигин уюштуруу боюнча зарыл болгон кесиптик билим, билгичтик жана көндүмдөргө ээ болгон башталгыч билим берүү боюнча бакалаврды даярдоого багытталган.

Дисциплинанын милдеттери:

  • Личностун жан дуйносун байытуу:

· Искусствого болгон личностук мамилени калыптандыруу:

· Чыгармачылык иш аракеттерди оз алдынча пландаштыруу билгичтигин калыптандыруу:

· Чыгармачылык маселелерди чечуудо креативдуулук,оз алдынчалуулукту жана уюшкандуулукту онуктуруу:

Дисциплинанын кутулуучу

натыйжалары:

ОН1- Окутуудагы инсанга багытталган мамилелердин принциптеринде сабактарды пландаштырат,иштеп чыгат жана өткөрөт.

Калыптануучу компетенциялар:

КК-11.Мектепке чейинки жана кенже курагындагы баланын когнитивдик,социалдык-эмоцианалдык,физикалык,эстетикалык онугуусу жонундо теориялык билимдерге ээ боллот.

Дисциплинанын НББПдагы орду:

Кесиптик циклдин вариативдик болугуно кирет.

Мазмуну:

Көркөм сүрөт өнөрүнүн пайда болуш тарыхын искусствонун т\рлър\н, мазмунун, алардын ъз ара байланыштарын анализдей алат, Сүрөт сабагынын окутуу методун, формасын жана каражатын өз алдынча тандоону; -кенже мектеп окуучуларынын жеке өзгөчөлүктөрүн, программалык материалды өздөштүрүүсүнүн терецдигин жана денгээлин аныктоонубилет;Көркөм сүрөт өнөрүнүн турлорун,жанырларын так, айырмалап тушундуро алат..