Мурзабаев Көчкөнбай Кудайбердиевич

Мурзабаев Көчкөнбай Кудайбердиевич

Туулган күнү жана жери

01.11.1967 г., Кара-Суу району.

У луту

Кыргыз

Жарандык

КР

Иштеген жери

Ош мамлекеттик университети. Педагогика жана психология факультети.

Башталгыч билим берүүнүн теориясы жана методикасы кафедрасы.

Ээлеген к ызматы

Доцент

Байланыш маалымат

Уюлдук телефон (0557) 170209

E-mail kochkon_37@mail.ru

murzabaevkochkon@gmail.com

Билими

Башталыш/

аяктоо күнү

ЖОЖ

Факультет

Адистиги

1989-1994

ОшМУ

Физмат

Математика, информатика жана эсептөө техникасы мугалими

Квалификацияны жогорулатуу

Илимий эмгектери

51

Жалпы тажрыйба

37

Педагогикалык тажрыйба

29

ОшМУда иш тажрыйба

28

Тилдерди билүү

Кыргыз (эне тили), орус, англис.

Жеке сапаттар

Жоопкерчилик, тактык, коомчулук менен иштөө.

Үй-бүлөлүк абал

Үй-бүлөлүү. 6 балалуу.

Үй дареги

КР, Ош шаары. Исанов көчөсү 17а/48.

Предметтин аннотациясы

Болочок башталгыч мектеп мугалимдеринин кесиптик жана атайын компетенцияларынын өнүгүшү үчүн пайдубал болгон информатикалык билимдердин, билгичтиктердин жана көндүмдөрдүн системасын калыптандыруу. Педагогика тармагында информатиканы окуп үйрөнүү, болочок адистин так жана логикалык ойлоосуна, абстрактуу ой-жүгүртүүсүнүн өнүгүшүнө, теориялык материалды кесиптик ишмердүүлүгүндө пайдалана билүүгө көмөк көрсөтөт. Коомдун ар бир маданияттуу мүчөсү белгилүү бир деңгээлде информатика боюнча даярдыкка ээ болууга тийиш. Изилдөө методдор педагогика тармагында кеңири колдонууга ээ болуп жатат. Ошондуктан информатика предмети боюнча билим берүү учурдагы башталгыч мектеп мугалимдерин даярдоо системасында негизги ролду ойнойт


КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНЫН БИЛИМ ЖАНА ИЛИМ МИНСТРЛИГИ

Ош мамлекеттик университети

Педагогика жана психология факультети

Подпись: “Макулдашылды”
Факультеттин ОМК-н  2022-ж. “  ” жыйынынын №__ протоколунда Факультеттин метод. кеңешинин төрайымы: Таабалдиева А.К.______
Подпись: “Бекитемин”
Кафедранын  2022-ж“___”_______
жыйынынын  №__протоколунда.
Каф. башчысы:  Шайимкулова М.А.
___________ ______________

“Информатика” дисциплинасы боюнча башталгыч билим берүүнүн педагогикасы жана методикасы адистигинде күндүзгү бөлүмдө окуган студенттер үчүн

СТУДЕНТТЕРДИ ОКУТУУНУН ПРОГРАММАСЫ

(Syllabus)

Багыты: 550000 педагогикалык билим берүү

Адистиги: 550700 педагогика

Адистиги: башталгыч билим берүү

Окутуунун формасы: күндүзгү

Дисциплинанын коду: В.3.14

Кредити: 2 (60 саат) (30 с – ауд., 30 с – СӨИ)

Курсу: I

Семестри: II

Лекция: 18 саат

Практикалык сабактар: 12 саат

Студенттин өз алдынча иштери: 2 кредит (30 саат)

Аралык текшерүүлөрдүн саны (АТ): 2

Сынак: II семестр

Окутуучу жөнүндө маалымат: п.и.к., каф. доценти – Мурзабаев Көчкөнбай.

Башталгыч билим берүүнүн теориясы жана методикасы кафедрасы (БББТМ).

Байланыш үчүн маалымат: 0557170209; 0778025143, kochkon_37@mail.ru

2022-2023 - окуу жылы

· Дисциплинанын максаттары

- Информатика предметин окутууда окутуунун жаңы технологияларын кеңири пайдаланууну, предмет ичиндеги жана предмет аралык байланыштарды камсыз кылуу;

- Компьютер эмне экендигин, ал информация менен кандайча иштей тургандыгын берүү;

- Дүйнөнүн илимий көрүнүшү эмне экендигин, жандуу жаратылыштагы, коомдогу техникадагы, информациялык процесстерди үйрөтүүгө бирдиктүү илимий мамиленин информатика тарабынан кандайча өнүктүрүлүп жаткандыгын үйрөтүү;

- Студеттерге алдын ала коюлган күндөлүк окуу жана практикалык жумуштарды ийгиликтүү аткаруу, илимдерди терең билүү жана андан ары билимин өстүрүү үчүн информатика илиминин негизин берүү жана жеткирүү;

  • Дисциплинада окутуунун натыйжасы.

Студент билиш керек:

-информатика предмети боюнча жалпы түшүнүктөрдү тереңдетүү

-алган билимин педагогикалык ишмердүүлүгүндө колдоно билүү

- эсептөө менен өзүнүн логикасын өстүрүү;

- компьютерди күндөлүк турмушунда колдоно билүү.

Студент аткарыш керек:

- предметти окуунун негизинде алынган теориялык билимдерди практикада колдоно билүүсү;

- окуу китептери, илимий методикалык адабияттар, справочниктер жана интернет байланыштары менен иштей билүүсү;

- менюлар жана терезелер менен иштөө. Файл жана папкалар менен иштөө Microsoft Word тексттик редактору менен иштей алышат.

Студенттин көндүмдөрү:

- информатиканы окуп үйрөнүү, болочок адистин так жана логикалык ойлоосуна, абстрактуу ой-жүгүртүүсүнүн өнүгүшүнө, теориялык материалды кесиптик ишмердүүлүгүндө пайдалана билүүгө калыптандырат. Windowsтун стандарттык программалары, Microsoft Word тексттик редактору, MS Exсel электрондук таблицасы, MS Power Point программасы, слайддарды түзүү жана презентацияны демонстрациялоо жана интернетте иштөөгө калыптанышат.

- информатика боюнча тереӊдетилген билимдерди жана билгичтиктерди колдоно алат.

Курстун пререквизити:

информатиканы окуганга чейин студент төмөнкү дисциплиналарды окуп келүүсү зарыл:

  • Математика
  • Физика

Курстун поспререквизити:

Информатиканы окугандан кийин студент төмөнкү дисциплиналарды окушат:

  • Дисциплинанын технологиялык картасы

Модуль

Баары

Теория

Практика (лаб)

СӨАИ

Рк

ЖТ

Балл

Ауд.

СӨАИ

сааты

баллы

сааты

баллы

сааты

баллы

I

15

15

9

5

6

7

15

8

10б

30

II

15

15

9

4

6

8

15

8

10б

30

ЖТ

40б

40

Баары

30с

30с

18

9

12

15

30

16

20б

40б

100

60с

4.Дисциплина боюнча балл топтоонун картасы

1-модуль (30б)

ТК1 (3б)

ТК2 (7б)

Тк3 (10б)

Рк

тема

Теор.

Прак

СӨИ

тема

Теор.

Прак

СӨИ

тема

Теор

Прак

СӨИ

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

10б

Т1

2

1

1

1

2

1

Т2

1

1

1

1

2

1

Т4

1

1

1

3,5

2

2,5

Т3

1

1

1

1

4

2

Т5

1

1

1

0,5

2

1,5

Баары

2

1

1

1

2

1

2

2

2

2

6

3

2

2

2

4

4

4

2-модуль (30б)

ТК1 (7б)

ТК2 (6б)

Тк3 (7б)

Рк

тема

Теор.

Прак

СӨИ

тема

Теор.

Прак

СӨИ

тема

Теор

Прак

СӨИ

С

б

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

с

б

10б

Т6

1

1

1

1

2

1

Т8

2

1

2

2

4

3

Т9

2

1

2

3

4

3

Т7

1

1

2

2

2

1

Баары

2

2

3

3

4

2

2

1

2

2

4

3

2

1

2

3

4

3

5.Дисциплинанын кыскача мазмунун

Информатиканын тарыхы. Информатиканын педагогикадагы орду. Windows операциялык системасы. Windows операциялык системасында иштөөнүн негиздери, файлдык системаны уюштуруунун жалпы принциптери. Windows операциялык системасында иштөө. Операциялык системанын негизги өзгөчөлүктөрү. Windows 7-8 деги менин компьютерим папкасын колдонуп, дискетти талап кылынган көлөм менен форматтоо. Windows операциялык системасынын кандай кызматтары. ОСнын обьектери менен иштөө. Windows ОСте иштөөнүн негиздери, файлдык системанын уюштуруунун жалпы принциптери. Терезенин түрлөрү, сруктурасы жана менюлар. Windows стандарттык программалары. Блокнот Note Pad програмасы. Тексттик процессор WordPad. Графикалык редактор Paint. Калькулятор программасы. MS Word тексттик редактору жана MS Exсel таблицалык редакторунун колдонулушу. MS Word тексттик редаторунун түзүлүшү. MS Word тексттик редакторун жүктөө. Тексттик документтерди түзүү, редактирлөөнү жана форматтоону, сактоо. Документке түрдүү символдорду коюну, документтердин барактарына номер коюуну, документке сүрөт коюу. Сүрөттөрдү жана WordArt тын объектерин коюу. Форматтоо. Барактын четин кооздоо жана текстке фон берүү. Документке таблица коюу, кооздоо, редактирлөө. Таблицаны автоматтан пайдаланып түзүүнү, ячейкалардын маанилеринин үстүнөн амалдарды аткаруу. MS Exсel таблицасында эсептөөлөрдү жүргүзүү. MS Word тексттик редокторун жүктөө жана анын терезесин көрүнүшү. MS Exсel программасы менен MS Word дун айырмачылыктары. MS Exсel дин инструменттер панели. Таблицалык процессордун колдонулушу жана функционалдык мүмкүнчүлүктөрү. MS Exсel таблицалык процессорунда берилгендер базасын түзүү. Берилгендерди сорттоо. Берилгендерди фильтрлөө методдору. Диаграммаларды түзүү жана редактирлөө. Диаграмманын мастеринин терезесин чакыруу. MS Power Point программасын жүктөө. MS Power Point программасынын жардамында презентация түзүү. MS Power Point программасында слайддар менен иштөө. Интернет. Издөөчү серверлер. Электрондук почта түзүү. Интернет, издөөчү серверлер Web сервер, Провдайвер, Гипертекс, Сайт, Браузер, T-mail. Электрондук почта түзүү. Электрондук почтаны пайдалануу. Локалдык түйүн жана компьютер-сервер жөнүндө түшүнүгүңөрдү айтып бергиле. HTML жана гиперссылка. IP адрес.

6. Сабактардын түрлөрү боюнча (лекция, семинар, СӨАИ) калыптандырылуучу компетенциялар, сааттар, упайлар, методдор, баалоо каражаттары, адабияттары камтылган календарлык-тематикалык план

Теманын аталышы

Комп. форм

Теория

Практика

СӨАИ

Адаб.

Тапш. убак

Сааты, суроосу жана методу

б

Сааты, суроосу жана методу

б

Тапшыр.

с

Тек. фор

б

1-модуль

Тема 1. Киришүү.

(Windows операциялык системасы. Иш столу. Маселелер панели).

ЖК5,

ИК4

План: (2с)

1.Информатиканын тарыхы.

2.Информатиканын педагогикадагы орду.

Текшерүүчү суроолор:

1.Информатика, эмнени окутуучу илим?

2.Информатика кандай топтогу суроолорду изилдешин атагыла

3. математика жана информатиканын айырмасы кандай?

Методу: ЛБ

1

План: (2с)

1.Windows ОСте иштөөнүн негиздери, файлдык системанын уюштуруунун жалпы принциптери.

2.Windows операциялык системасында иштөө.

Методу: ПБ,КР

1

1.ЭЭМдин түзүлүшүнүн жалпы схемасы.

2.Компьютердин архитектурасы

3.Компьютердин эси

4

схема

1

6,

8,

9,

15

2-3-жума

Тема2.

Операциялык система. Windows операциялык системасы (Терезенин түрлөрү, сруктурасы жана менюлар)

ИК4

План: (2с)

1.Windows операциялык системасында иштөөнүн негиздери, файлдык системаны уюштуруунун жалпы принциптери.

2.Операциялык системанын негизги өзгөчөлүктөрү.

Текшерүүчү суроолор:

1.Windows 7-8деги менин компьютерим папкасын колдонуп, дискетти талап кылынган көлөм менен форматтагыла

2.Windows операциялык системасынын кандай кызматтарын билесиңер?

3.ОС да кандай обьектер менен иш жүргүзүлөт?

Методу:ПР,ЛП

1

План: (2с)

  • Менюлар

2.Паканын, программанын терезеси, диалогдук терезе, справкалык терезе

Методу: ПД

1

1.Персоналдык компьютердин минималдык комплекти. 2.Персоналдык компьютердин структурасы. 3.Аппараттык жана программалык жабдылышы.

4

таблица

1

6,

8,

9,

15

4-жума

Тема3.

Windowsтун стандарттык программалары

(Тема4.)

Windowsтун стандарттык программалары

ИК4

План: (2с)

1.WordPad тексттик редактору

Текшерүүчү суроолор:

План: (2с)

2.Paint графикалык редакторун айтып бергиле.

3.Калькулятор программасын айтып бергиле.

Методу:ЛВЗ

1

План: (2с)

1.WordPad тексттик редактору

2.Paint графикалык редактору

3.Калькулятор программасы

Методу: РИ, С

1

1.WordPad тексттик процессорунун терезезесинин элементтери.

2. Графикалык файлды сактоону, редактирлөөнү жана реализациялоо3. Калькулятор терезесинин түзүлүшүндөгү өзгөчөлүктөрү.

6

таблица

2

7,8,9,16,17

5-жума

6-жума

Тема 5. Microsoft office программалары

Тема6.

MS Word тексттик редактору

Тема7.

MS Excel таблицалык редакторунун

Тема8.

MS Power Point

ИК4

План: (2с)

1.MS Word тексттик редактору жана MS Excel таблицалык редакторунун колдонулушу

Текшерүүчү суроолор:

MS Word тексттик редокторун жүктөгүлө жана анын терезесин анализдегиле.

MS Exсel программасы менен MS Word дун айырмачылыктары эмнеде?

Методу:ЛБ, ЛКС

1

План: (2с) 1.Тексттик документтерди түзүү, редактирлөөнү жана форматтоону, сактоо.

2.Документке таблица коюу, кооздоо, редактирлөө

3. MS Excel электрондук таблицасындадиаграммаларды түзүү жана редактирлөө

4. MS Power Point программасынын жардамында презентация түзүү

Методу: ПБ

3,5

Колдонмо программалар менен иштөө

8

реф

2,5

7,8,9,16,17

7-жума

8-жума

Тема 9. Интернет. Издөөчү серверлер.Электрондук почта түзүү

ИК4

План: (2с)

1.Интернет, издөөчү серверлер Web сервер, Провдайвер, Гипертекс, Сайт, Браузер, T-mail.

2.Электрондук почта түзүү

Текшерүүчү суроолор:

1.Web-сайд, HTML жана гиперссылка, Интарнет, Электрондук почта, IP адрес деген эмне?

2.Кандай издөөчү серверди билесиңер?

Электрондук адрес канча бөлүктөн турарын санап бергиле.

Методу: ЛВС, ЛП

1

План: (2с)

Электрондук почта түзүү

Электрондук почтаны пайдалануу

Методу: ДБ

0,5

Электрондук почта жана тармактардын башка кызматтары.

6

док

1,5

7,8,9,16,17

9-жума

  • Дисциплинанын окуу-методикалык жактан камсыздалышы

Негизги адабияттар:

  • Алымкулов К. «Компьютерде иштөө. Windows О. С. Алгачкы кадам». Ош: 2003
  • Орускулов Т. Р. Базалык курс «Информатика» Бишкек «Педагогика» 2003

· Шооруков А., Жакыпбекова А., Зулпукарова Д. Информатика предмети боюнча лабораториялык жумуштар

  • С. Жунусалиев. . «Информатика». Бишкек 2009.

· Карпов Б. «Microsoft office 2000 Справочник» Петербург-2000 с.34

· Зулпукарова Д.И., Жакыпбекова А.Т., Ободоева Г.С. «Информатика» окуу куралы.

Ош. 2008. 156 бет.

· MICROSOFT OFFICE для WINDOWS ХР. Под редакцией С.Молявко. Бином

М. 2008

Кошумча адабияттар:

· Асанов /., ж.б. Компьютер колдонуучунун көзү менен- Бишкек-2000

· Баячарова Б.Ж. Основы информатики.- Бишкек- 2000

· Өмүралиев А., Табышов Р. Информатика негиздери. Бишкек 2000

· Сопуев А., Кожобеков К. «Компьютерные практикум» Ош-2002, 38 бет.

в) Интернет ресурстар

1. Электронный курс лекций «Информатика»

2. http://mschool.kubsu.ru/ Библиотека электронных учебных пособий.

· Упайларды коюу саятасы

БАЛЛ

Баага балл берүү

БАЛЛ

Баага балл берүү

БАЛЛ

Баага балл берүү

Т1. (лек)

1

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т1. (пр)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т1. (СРС)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т2. (лек)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т2. (пр)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т2. (СРС)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т3. (лек)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т3. (пр)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т3. (СРС)

2

«5» - (2)

«-5» - (1,5)

«4» - (1)

«-4» - (0,5)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т4. (лек)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т4. (пр)

3

«5» - (3,5)

«-5» - (3)

«4» - (2,5)

«-4» - (2)

«3» - (1,5)

«-3» - (1)

«2» - (0)

Т4. (СРС)

3,5

«5» - (2,5)

«-5» - (2)

«4» - (1,5)

«-4» - (1)

«3» - (0,5)

«-3» - (0,4)

«2» - (0)

Т5. (лек)

1

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т5. (пр)

4

«5» - (0,5)

«-5» - (0,4)

«4» - (0,3)

«-4» - (0,2)

«3» - (0,1)

«2» - (0)

Т5. (СРС)

4,5

«5» - (1,5)

«-5» - (1,2)

«4» - (1)

«-4» - (0,8)

«3» - (0,6)

«-3» - (0,4)

«2» - (0)

Т6. (лек)

1

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т6. (пр)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

Т6. (СРС)

2

«5» - (1)

«-5» - (0,8)

«4» - (0,6)

«-4» - (0,4)

«3» - (0,2)

«-3» - (0,1)

«2» - (0)

9

15

16

  • Экзамендик суроолор

1. Информатиканын тарыхы

2. Информация жана илим

3. Билимдин ар түрдүү чөйрөлөрүндөгү информация түшүнүгү тууралу

4. Компьютердик техника менен иштөө учурундагы негизги талаптар тууралуу билимдерди, клавиатура менен иштөө, кошумча платаларды жана модулдарды орнотуу

5. Компьютердин бөлүктөрү жана алардын кызматтары

6. Биз үчүн информация деген эмне?

7. Windows операциялык системасынын кандай кызматтарын билесиңер?

8. Windows операциялык системасы кандай операцияларды жасайт?

9. MS Word тексттик редакторунун түзүлүшү.

10. MS Word тексттик редокторун жүктөгүлө жана анын терезесин анализдегиле.

11. MS Excel программасы менен MS Word дун айырмачылыктары эмнеде?

12. MS Excel дин инструменттер панелин айтып бергиле.

13. Excel де берилгендер базасы түшүнүгү эмнени билдирет?

14. 2. Excel де берилгендер базасы менен иштөөнүн кандай каражаттары колдонулат?

15. Таблицалык процессордун колдонулушу жана функционалдык мүмкүнчүлүктөрү.

16. Форматтоо деген эмне

17. Шрифтерди форматтоонун жолдору.

18. Абзацтарды форматтоонун жолдору

19. Документке сүрөттү кантип коебуз

20. Сүрөттүн контексттик менюсу

21. Сүрөт инструменттер панелин кантип экранга чыгарабыз

22. Фигуралык тексти кантип жазабыз.

23. Автофигуралар кантип коюлат

24. Таблицаны кантип коебуз.

25. Таблицаны белгилөөнүн жолдору

26. Жолчо жана мамычаларды кошуу.

27. Беттин параметрин кантип орнотобуз?

28. Клавиатурада жок символдорду коюу

29. Колонтитул деген эмне жана кантип коюлат?

30. Тизменин түрлөрү?

31. Сноска капчан коюлат?

32. Документти колонкага кантип бөлөбүз?

33. Буквица кантип коюлат?

34. Документти алдын ала көрүү үчүн кандай команданы аткаруу керек?

35. Электрондук таблица эмне кызмат аткарат?

36. Жумушчу китептин элменттери

37. Активдүү ячейка деген кандай ячейка?

38. Барактын ярлыктары эмне кызмат аткарт?

39. Толтуруу маркеринин кызматы

40. Автотолтуруу кантип аткарылат?

41. Ячейкага эмнелерди киргизүүгө болот?

42. Салыштырма адрес түшүнүгү?

43. Абсалюттук адрес деген эмне?

44. Формуланы кантип киргизебиз?

45. Слайд деген эмне?

46. Мультимедиа деген эмне?

47. Презентация, слайд деген эмне?

48. Слайдды Word догу документке кантип коебуз?

49. Слайдка эмнелерди киргизүүгө болот?

50. Слайддагы обьектерди кантип редактирлөөгө болот?

51. Анимациянын эффектин тандоо үчүн кайсы команда колдонулат?

52. Слайдар менен кандай оперцияларды аткарууга болот?

53. Слайддардын өтүүсүн кантип тандайбыз?

54. Слайддарды кантип демонстрация кылабыз?

55. Слайддарды кандай режимдерде көрүүгө болот?

56. Интернет деген эмне?

57. Локалдык түйүн жана компьютер-сервер деген эмне?

58. Web-сайд деген эмне?

59. IP адрес деген эмне?

60. Интернет жөнүндө өз түшүнүгүңөрдү айтып бергиле?

61. Кандай браузер программа бар?

62. Интернетке кантип кирүүгө болот?

63. Web – бет деген эмне?

64. Орус жана англис тилинде кандай издөө серверлери бар?

65. Интернеттен информацияларды кантип табууга болот?

66. Электрондук почта эмне үчүн керек?

67. Электрондук почтаны кантип түзөбүз?