Турдубаев Таалай Абдыразакович

Кыргыз Республикасынын билим бер\\ жана илим министрлиги

Ош Мамлекеттик Университети

“Макулдашылды”

Пед. жана дене тарбия фак.

метод. кеёеши

______________

“Бекитилди”

Кафедранын отурумунда_________

Кафедра башчысы______________

“____”________________2022-жыл


“Музыкалык тарбиялоонунун жана көркөм өнөр сабаттуулугунун негиздери” дисциплинасы боюнча Башталгыч билим бер\\н\н педагогикасы жана методикасы багытында к\нд\зг\ бъл\мдъ окуган студенттер \ч\н

Студенттерди окутуунун программасы

(силлабус)

Баары: – 2 кредит

Курс: – 1

Семестр: – 1

Жалпы эмгек сыйымдуулугу: - 60 саат.

Анын ичинен ауд. – 30с (лекция–18 с, практ.– 12 с, )

СЪИ–30 саат

Рубеждик контролдун саны___

Экзамен 1 сем.

Дисциплинанын аталышы : Музыкалык тарбиялоонунун жана көркөм өнөр сабаттуулугунун негиздери.

Окутуучу жън\ндъ маалыматтар: Турдубаев Таалайбек Абдразакович

ОшМУнун БББТМ каф. ага окут.

Датасы: 2022-2023-окуу жылы 1-сем.

Ош – 2022

1. “Музыкалык тарбиялоонунун жана көркөм өнөр сабаттуулугунун негиздери” дисциплинасынын максаты - башталгыч класстардын мугалиминин музыкалык педагогикалык маданиятын калыптандырып, башталгыч мектептердин окуучулары менен музыкалык агартуучулук ишмерд\\л\г\н ж\рг\з\\гъ даярдоо.

2. Дисциплинаны окутуунун натыйжалары

Дисциплинаны ъздъшт\р\\н\н ж\р\ш\ндъ студент тъмъндъг\дъй окутуунун натыйжаларына жетишет.

Тъмъндъг\лърд\ билет жана т\ш\нът:

- Башталгыч класстардагы музыкалык тарбиялоонун теориясы жана технологиясы боюнча заманбап тенденцияларды, процесстерди жана проблемаларды билет жана т\ш\нът.

Тъмъндъг\ билгичтиктерге ээ болот:

- башталгыч класстардагы музыкалык тарбиялоонун технологиясы боюнча учурдагы проблемаларды анализдъъ \ч\н теориялык билимдерди колдоно алат;

- музыкалык тарбиялоонун технологиясы алкагындагы маалыматтарды топтоп, кайра иштетип, жалпылай алат.

Тъмъндъг\ кънд\мдъргъ ээ болот:

- башталгыч класстардагы музыкалык тарбиялоонун технологиясынын алкагында ой ж\г\рт\\ маданиятына ээ;

- педагогикалык жана методикалык проблемаларды карап чыгууда анализдъъ методдорун колдонуу кънд\мдър\нъ ээ;

- музыкалык тарбиялоонун технологиясы алкагындагы маалыматтарды жалпылоо, анализдъъ, кабылдоо ыкмаларына ээ;

- музыкалык тарбиялоонун технологиясына байланыштуу проблемалар жана процесстерди илимий изилдъъ жана анализдъъ кънд\мдър\нъ ээ.

3. Пререквизит – Бул дисциплина мектептеги музыка сабагына таянат.

4. Постреквизит - “Музыкалык аспап”, “Балдар риторикасы жана д\йнъл\к къркъм маданият” аттуу дисциплиналардын окулушуна къмъкч\ болот.

5. “Музыкалык тарбиялоонунун жана көркөм өнөр сабаттуулугунун негиздери” дисциплинасынын технологиялык картасы.

Модул-дар

Баары

Лекция

Практика-лык

СРС

РК

ИК

Балл-дар

Ауд.

СРС

саат

балл

саат

балл

саат

балл

I

15

15

8

4

6

10

30

6

10б

30

II

15

15

10

4

6

10

30

6

10б

30

ИК

40б

40

Баары

30с

30с

18

8

12

20

60

12

20б

40б

100б

60с

6. “Музыкалык тарбиялоонунун жана көркөм өнөр сабаттуулугунун негиздери” дисциплинасы боюнча баллдарды чогултуу картасы.

1-модуль (30б)

ТК-1

ТК-2

РК 1

лекц

прак

лаб

СРС

лекц

прак

лаб

СРС

Тем

с

б

с

б

с

б

с

б

тем

с

б

с

б

с

б

с

б

Т-1

1

0.5

1

0.5

1

0.18

Т-15

1

0.5

1

0.18

Т-2

1

0.5

1

0.5

1

0.18

Т-16

1

0.5

1

0.18

Т-3

1

0.5

1

0.18

Т-17

1

0.5

1

0.18

Т-4

1

0.5

1

0.18

Т-18

1

0.5

1

0.18

Т-5

1

0.5

1

0.18

Т-19

1

0.5

1

0.18

Т6

1

0.5

1

0.18

Т-20

1

0.5

1

0.18

Т-7

1

0.5

1

0.18

Т-21

2

1

1

0.18

Т-8

1

0.5

1

0.18

Т-22

2

1

1

0.18

10б

Т-9

1

0.5

1

0.18

Т-23

2

1

1

0.18

Т-10

1

0.5

1

0.18

Т-24

2

1

1

0.18

Т-11

1

0.5

1

0.18

Т-25

1

0.18

Т-12

1

0.5

1

0.18

Т-26

1

0.18

Т-13

1

0.5

1

0.18

Т-27

2

0.18

Т-14

1

0.5

1

0.18

Т-28

2

0.18

Баары

4

2

12

6

14

2.5

6

3

8

4

16

2.5

2-модуль (30б)

ИК 40 б

ТК-1

ТК-2

РК 2

лекц

прак

лаб

СРС

лекц

прак

лаб

СРС

Тем

с

б

с

б

с

б

с

б

тем

с

б

с

б

с

б

с

б

Т-21

1

0.5

2

0.23

Т-32

1

0.5

1

0.23

10б

Т-22

1

0.5

2

0.23

Т-33

1

0.5

1

0.23

Т-23

1

0.5

2

0.23

Т-34

1

0.5

1

0.23

Т-24

1

0.5

2

0.23

Т-35

1

0.5

1

0.23

Т-25

1

0.5

2

1

2

0.23

Т-36

1

0.5

1

0.23

Т-26

1

0.5

2

1

2

0.23

Т-37

1

0.5

1

0.23

Т-27

1

0.5

2

1

2

0.23

Т-38

1

0.5

1

0.23

Т-28

1

0.5

2

1

2

0.23

Т-39

1

0.5

1

0.23

Т-29

1

0.5

1

0.23

Т-40

1

0.5

1

0.23

Т-30

1

0.5

1

0.23

Т-41

1

0.5

1

0.23

Т-31

1

0.5

1

0.23

Т-42

1

0.5

1

0.23

11

5.5

8

4

19

2.5

9

4.5

2

1

11

2.5

10б

40б

7. Дисциплинанын кыскача мазмуну.

Искусство. Анын т\рлър\. Музыка искусствонун бир т\р\.

Добуш. Добуштун касиеттери. Ноталык жазуу.

Ритм. Метр. Темп жана ълчъм.

Интервалдар. Интервалдардын сандык жана сапаттык кълъмдър\.

Лад. Мажордун жана минордук ладдар.

Квинталык айлануу. Обон. Анын т\з\л\ш\.

Музыкалык тарбиялоонун максатына милдеттерине м\нъздъмъ.

1-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо. 2-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо. 3-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо. 4-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

Музыка сабагында хор ырдоо.

Башталгыч класстарда ноталык жазуу.

Мектептеги музыкалык иштерди пландаштыруу жана каттоо.

Балдардын музыкалык ишмерд\\л\г\н\ т\рлър\.

Музыкалык окутуу жана тарбиялоонун методдору.

Музыкалык окутуу жана тарбиялоону уюштуруунун формалары.

Башталгыч класстардагы класстан тышкаркы музыкалык иштер.

8. Сабактын бардык т\рлър\ боюнча сааттарды бъл\шт\р\\н\н календардык-тематикалык планы.

Теманын № жана аталышы

Калыпт компот

Лекция

СРС

Адабият

Тапшыр. мъънът\

(сааттары) суроолор, методдор

б

Тапшырмалар

с

Контр. формасы

б

1-модуль

1-тема

Искусс-тво.

Анын т\рлър\ жана мазмуну

КК-11

Лекциянын планы: (1с)

1.Искусство.

Анын т\рлър\н\н спецификалык ъзгъчъл\ктър\.

0.5б

Искусство деген эмне? Анын т\рлър\н\н спецификалык ъзгъчъл\ктър\нъ

анализ бериёиз.

2

оозеки

3 б

12.14.4. 6.

2-жума

2-тема

Музыка искусствонун бир т\р\ жана тарбиялоонун каражаты катары.

КК-11М

Лекциянын планы: (1с)

1. Музыка искусствонун бир т\р\ жана тарбиялоонун каражаты катары.

0.5б

Музыканын адам жашоосундагы, кенже мектеп окуучуларын тарбиялоодогу ордун жана маанисин анализдъъгъ аракет кылыёыз.

2

оозеки

3 б

12.14.4. 6.

2-жума

19-тема

Музыкалык тарбиялоо жана окутуунун максатына, милдеттерине жана принциптерине м\нъздъмъ

КК-11

Лекциянын планы:

(1с).

1. 1.Муз.тарб. жана окутуунун максаты,милдеттери жана принциптерине м\нъздъмъ.

0.5б

Муз.тарб. жана окутуунун максаты,милдеттерин карап чыгып,кенже мектеп окуучуларынын музыкалык маданиятынын негиздерин калыптандыруу жолдорун окуп \йрън\ё\з.

2

оозеки

0.27 б

25.26.10.21.

30.

12-жум

20-тема

Окт. Рев.чейинки жана Совет доорундагы музыкалык тарб. тарыхы.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

2. 1. Октябрь революциясына чейинки Россиядагы музыкалык тарбиялоо.

2. Совет доорундагы музыкалык тарбиялоо системасынын калыптанышы жана ън\г\ш\.

0.5б

Окт. Рев. чейинки Россиядагы муз. тарб. боюнча методисттер Карасев, Миропольский, Яворский, Маслов, Балакирев ж.б. чыгармачылыгы.

Совет доорундагы музыкалык тарбиялоо системасынын калыптануу жана ън\г\\ жолдору.

2

оозеки

0.27 б

25.26.10.21.

30.

12-жум

21-тема

1-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. 1-класстын окуучусуна жалпы м\нъздъмъ.

0.5б

1-класстын окуучусуна психологиялык м\нъздъмъ бер\\.

2

оозеки.

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

13-жум

22-тема

1-класста музыка сабагын бер\\н\н ъзгъчъл\ктър\.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. 1-класстагы музыка сабактарынын негизги ъзгъчъл\ктър\.

0.5б

1-класста музыка сабагын бер\\н\н жолдору.

2

оозеки.

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

13-жум

23-тема

2-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. 2-класстын окуучусуна жалпы м\нъздъмъ.

2. 2-класстангы музыка сабактарынын негизги ъзгъчъл\ктър\.

0.5б

2-класстын окуучусуна жалпы жана психологиялык м\нъздъмъ бер\\.

2-класста музыка сабагын бер\\н\н жолдору.

2

оозеки жооптор

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

24-тема

2-класста музыка сабагын бер\\дъг\ негизги милдет тер

КК-11

Лекциянын планы:

(1с).

1. 2-класстангы музыка сабактарынын негизги ъзгъчъл\ктър\.

0.5б

2-класста музыка сабагын бер\\н\н жолдору.

2

оозеки жооптор

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

25-тема

3-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

КК-11

Лекциянын планы:

(1с).

1. 3-класстын окуучусуна жалпы м\нъздъмъ.

0.5б

3-класстын окуучусуна жалпы жана психологиялык м\нъздъмъ бер\\

2

оозеки жооптор

0.27 б

25.26.10.21.

30.

14-жум

26-тема

3-класста музыка сабагын бер\\ н\н ъзгъчъл\ктър\.

КК-11

Лекциянын планы:

(1с).

1. 3-класста сабак бер\\дъг\ негизги милдеттер.

0.5б

3-класстардын музыкалык репертуары менен иштъъ жолдору.

Андагы негизги милдеттер.

2

оозеки жооптор

0.27 б

25.26.10.21.

30.

14-жум

27-тема

4-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

КК-11

Лекциянын планы:

(1с).

1. 4-класстын окуучусуна жалпы м\нъздъмъ.

0.5б

4-класстын окуучусуна жалпы жана психологиялык м\нъздъмъ бер\\.

2

оозеки жооптор

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

15-жум

28-тема

4-класста музыка сабагын бер\\дъг\ негизги милдет тер

КК-11

Лекциянын планы:

(1с).

1. 4-класста музыка сабагын бер\\н\н ъзгъчъл\ктър\.

0.5б

4-класста музыка сабагын бер\\н\н жолдору.

2

оозеки жооптор

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

15-жум

Теманын № жана аталышы

Калыпт компот

Практикалык сабактар

СРС

Адабият

Тапшыр. мъънът\

(сааттары) суроолор, методдор

б

Тапшырмалар

с

Контр. формасы

б

1-модуль

1-тема

Искусс-тво. Анын т\рлър\ жана мазмуну.

КК17

План: (1с)

1.Искусство.

Текшер\\ \ч\н суроолор:

1. Искусство деген эмне?

0.5б

Искусствонун т\рлър\н\н спецификалык ъзгъчъл\ктър\нъ токтолуёуз.

2

оозеки жооптор

1.33 б

12.14.4. 6.

2-жума

2-тема

Музыка искусствонун бир т\р\ жана тарбиялоонун каражаты катары

КК17

План: (1с)

1 Музыка искусствонун бир т\р\ жана тарбиялоонун каражаты катары.

Текшер\\ \ч\н суроолор:

1. Искусство деген эмне?

2. Анын т\рлър\нъ анализ бер?

3. Музыканын къркъм каражаты деген эмне?

0.5б

Музыканын адам жашоосундагы, кенже мектеп окуучуларын тарбиялоодогу ордун жана маанисин анализдъъгъ аракет кылыёыз.

2

оозеки жооптор

1.33 б

12.14.4. 6.

2-жума

3-тема

Добуш катары Добуштун касиеттери

ПК-6

План: (1с)

1. Музыкалык добуш жана анын касиеттери. (добуштун созулушу, бийиктиги, к\ч\ жана тембри)

0.5б

Добуштун созулушу, бийиктиги, к\ч\ жана тембри.

2

Оозеки жана жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

2-жум

4-тема

Ноталык жазуу

КК-11

План: (1с)

1. Ноталык жазуу. Добуш катарынын негизги баскычтары. Альтерациялык белгилер. Паузалар.

0.5б

Негизги баскычтар. Диез, бемоль, бекарь, дубль диез, дубль бекарь. Паузалардын созулуштары жана ноталык станда жайланышы.

2

Оозеки жана жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

2-жум

5-тема

Ритм. Метр. Темп.

КК-11

План: (1с)

1. Метроритм, акцентуация, синкопа жън\ндъ т\ш\н\к.

2. Темптин т\рлър\.

0.5б

Ритм добуштардын созулуштарынын ырааты менен келиши.

Метр. Темп.

2

Оозеки жана жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

3-жум

6-тема

Ълчъмдър

КК-11

План: (1с)

1. Ълчъмдър.

0.5б

Ълчъмдърд\н т\рлър\ жана схемалары.

2

Оозеки жана жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

3-жум

7-тема

Интервалдар

КК-11

План: (1с)

1. Интервалдардын аталыштары.

0.5б

Ин-дын аталыштары. Оозеки формадагы тапшырмаларды аткаруу.

2

жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

3-жум

8-тема

Интервалдардын сандык жана сапаттык кълъмдър\

КК-11

План: (1с)

1. Интервалдардын кълъмдър\.

2. Консонанстык жана диссонанстык интервалдар

0.5б

Ин-дын сандык жана сапаттык кълъмдър\. Жазуу формасындагы тапшырмаларды аткаруу.

2

жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

3-жум

9-тема

Добуштардын ладдык уюштурулушу.

КК-11

План: (1с)

1. Ладдын туруктуу жана туруксуз добуштары.

2. Мажордук лад.

0.5б

Лад деген эмне? Мажордук ладдын секундалык жайланыш формуласы боюнча берилген тапшырмаларды аткаруу.

2

жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

4-жум

10-тема

Минордук лад

ПК-8

План: (1с)

1. Минордук лад.

0.5б

Минордук лад деген эмне? Минордук ладдын секундалык жайланыш формуласы боюнча берилген тапшырмаларды аткаруу.

2

жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

4-жум

11-тема

Тон-

дуулук

ПК-6

План: (1с)

1. Тондуулукту аныктоо. Мажордук тондуулук.

0.5б

Диезд\\ мажордук тондуулуктар.

Бемолдуу мажордук тондуулуктар.

2

оозеки жооптор

1.33 б

12.14.4. 6.

4-жум

12-тема

Диезд\\ жана бемолдуу тон-

Дуулуктар. Параллель жана бир аттуу тондуулуктар

ПК-6

План: (1с)

1. Диезд\\ жана бемольдуу тондуулуктар.

2. Параллель жана бир аттуу тондуулуктар

0.5б

Диезд\\ минордук тондуулуктар.

Бемолдуу минордук тондуулуктар.

2

оозеки жооптор

1.33 б

12.14.4. 6.

4-жум

13-тема

Аккорд./ч \нд\к тър. Алардын айлануулары

ПК-6

План: (1с)

1. /ч \нд\\л\ктър.

2. Алардын айлануулары

0.5б

/ч \нд\кт\н интервалдык составы.

2

Оозеки жана жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

5-жум

14-тема

Септ

Аккорд Анын айлануулары

ПК-6

План: (1с)

1. Септаккорд

2. Анын айлануулары

0.5б

Септаккорддун интервалдык составы.

2

Оозеки жана жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

5-жум

15-тема

Квинта айла

нуусу

КК-11

План: (1с)

1. Мажор тондуулугунун квинталык айлануусу

0.5б

Мажор тондуулуктарын

дагы ачкыч белгилеринин ъс\\ тартиби.

2

Оозеки жана жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

6-жум

16-тема

Минордук тондуулуктардын квинталык айла

нуусу

КК-11

План: (1с)

1. Минор тондуулугунун квинталык айлануусу.

0.5б

Минор тондуулуктарын

дагы ачкыч белгилеринин ъс\\ тартиби.

2

Оозеки жана жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

6-жум

17-тема

Обон жана анын т\з\л\ш\.

КК-11

План: (1с)

1. Обондун т\з\л\ш\.

0.5б

Обон деген эмне?

2

жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

7-жум

18-тема

Обондун период предложение, каден ция, фраза, мотивдерге бъл\н\ш\.

КК-11

План: (1с)

1. Обондун бъл\ктъргъ бъл\н\ш\.

2. Обондогу секвенция, модуляция.

0.5б

Обондогу мотив, фраза, предложение, каденция ж.б. т\ш\н\ктър.

Обондогу секвенция, модуляция т\ш\н\ктър\.

2

жазуу иштери

1.33 б

2. 4.

6.

11.

7-жум

Теманын № жана аталышы

Калыпт компот

Лабораториялык сабактар

СРС

Адабият

Тапшыр. мъънът\

(сааттары) суроолор, методдор

б

Тапшырмалар

с

Контр. формасы

б

1-модуль

11-тема

1-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

ПК-6

План: (4с)

1. 1-класстын 1-2-3-4-чейректери боюнча план-конспект, кърсътмъ куралдар, слайд-шоу даярдоо.

2. Уктурулуучу, аткарылуучу чыгармаларды тандап, алардын \ст\нън иштъън\н жолдору («Ак терек, кък терек», «Кара улак», «Балаты», «Шайыр каздар» «Шайыр музыкант»).

1.5б

Чыгармалардагы созулуштарды ± Ä туура эсептеп аткарууга, ар бир нотаны тиешел\\ манжа менен ойногонго жетиш\\. До мажор гаммасын

° жана ± созулуштарда туура эсептеп ойноого кън\г\\.

2

ар бир студент ъз алдынча сабак ът\п берет

2.75 б

2. 6.

7.

8.

18.19.20.21.25.26

12-жум

12-тема

2-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

ПК-6

План: (4с)

1. 2-класстын 1-2-3-4-чейректери боюнча план-конспект, кърсътмъ куралдар, слайд-шоу даярдоо.

2. Уктурулуучу, аткарылуучу чыгармаларды тандап, алардын \ст\нън иштъън\н жолдору («Алиппе», «Саратан», «Быйыл толом жетиге», «Мектебим»).

1.5б

Ре минор тондуулугунун гаммасын

° жана ± созулуштарда туура эсептеп ойноого жетиш\\. Чыгармаларда кездешкен лига белгиси, чекитт\\ ноталар, ырдын текстиндеги бир муунга эки добуш туура келген учурларды талдоо.

ар бир студент ъз алдынча сабак ът\п берет

2.75 б

2. 6.

7.

8.

18.19.20.21.25.26

13-жум

Теманын № жана аталышы

Калыпт компот

Лекция

СРС

Адабият

Тапшыр. мъънът\

(сааттары) суроолор, методдор

б

Тапшырмалар

с

Контр. формасы

б

2-модуль

29-тема

Музыка сабагында хор ырдоо.

ПК-6

Лекциянын планы: (1с)

1. Башталгыч класстардагы хордук ырдоонун мааниси

2. Мектеп - хор маданиятынын өнүгүүсүнүн звеносу катары.

0.5б

Хордук ырдоонун кенже мектеп окуучуларынын ырдоо маданиятын ън\кт\р\\дъг\ ролу.

2

оозеки

0.27 б

4. 9.

16.

17.

11-жум

30-тема

Балдар үнүнүн өзгөчөлүктөрү жана аларды ън\кт\р\\н\н жолдору.

ПК-6

Лекциянын планы: (1с)

1. Балдар \н\н\н ъзгъчъл\ктър\.

2. Вокалдык-хордук каражаттар.

0.5б

Кенже мектеп окуучуларынын ырдоо диапазону жън\ндъ маалыматтар.

Вокалдык-хордук каражаттар дем алуу, \н чыгаруу, дикция, артикуляция, ансамбль, строй жън\ндъ

т\ш\н\к.

2

оозеки

0.27 б

4. 9.

16.

17.

11-жум

31-тема

Башталгыч класстарда ноталык жазуу.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Башталгыч класстардын окуу процессиндеги ноталык жазуунун орду жана мааниси.

0.5б

Башталгыч класстарда ноталык жазуунун белгилерин ъздъшт\р\\ жана нота менен ырдоого \йрън\\.

2

оозеки

0.27 б

25.26.10.21.

30.

12-жум

32-тема

Кенже мектеп окуучуларын ноталык сабаттуулукка \йрът\\н\н жолдору.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Башталгыч класстарда нотага \йрън\\н\н мазмуну жана тартиби.

0.5б

Музыкалык сабаттуулуктун милдеттерине м\нъздъмъ.

2

оозеки

0.27 б

25.26.10.21.

30.

12-жум

33-тема

Мектептеги музыкалык иштерди пландаштыруу жана каттоо.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Пландаштыруунун т\рлър\.

0.5б

Жылдык, чейректик, ар бир сабактык пландар.

2

оозеки.

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

12-жум

34-тема

Музыкалык иштерди каттоонун мааниси.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Мектептеги музыкалык иштерди каттоо.

0.5б

Каттоонун формасы жана мъънът\ боюнча "жеке", "коллективдик", "учурдагы" жана "жыйынтыктоочу деп бълън\ш\ жън\ндъ.

2

оозеки.

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

12-жум

35-тема

Балдардын музыкалык ишмерд\\л\г\н\н т\рлър\.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Музыка уктуруу, хордук ырдоо ишмерд\\л\г\.

2. Музыкалык сабат, музыкалык-ритмикалык кыймылдар, балдардын музыкалык аспаптарында ойноо ишмерд\\л\г\.

0.5б

1. Музыканы кабылдоо.

2. Ырдоо,

3. Музыкалык сабаттуулук

4. Музыкалык ритмикалык кыймылдар

5. Балдардын музыкалык аспаптарында ойноо

2

оозеки жооптор

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

13-жум

36-тема

Балдардын музыкалык ишмерд\\л\г\н\н т\рлър\.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Музыка уктуруу, хордук ырдоо ишмерд\\л\г\.

2. Музыкалык сабат, музыкалык-ритмикалык кыймылдар, балдардын музыкалык аспаптарында ойноо ишмерд\\л\г\.

0.5б

1. Музыканы кабылдоо.

2. Ырдоо,

3. Музыкалык сабаттуулук

4. Музыкалык ритмикалык кыймылдар

5. Балдардын музыкалык аспаптарында ойноо

2

оозеки жооптор

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

13-жум

37-тема. Музыкалык окутуунун метод дору

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Окутуунун методдору жън\ндъ жалпы т\ш\н\ктър.

2. Музыкалык окутуунун методикасынын классификациясы.

0.5б

Окутуунун методдорунун сөздүк, көрсөтмөлүүлүк, практикалык деп классификацияланышы.

2

оозеки жооптор

0.27 б

25.26.10.21.

30.

14-жум

38-тема

Музыкалык тарбиялоонун метод дору.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Тарбиялоонун методдору жън\ндъ жалпы т\ш\н\ктър.

2. Музыкалык тарбиялоонун методикасынын классификациясы.

0.5б

Окутуунун методдорунун сөздүк, көрсөтмөлүүлүк, практикалык деп классификацияланышы.

2

оозеки жооптор

0.27 б

25.26.10.21.

30.

14-жум

39-тема

Музыкалык окутууну уюштуруунун формалары.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1. Музыка сабагы – башталгыч класстардагы окутуунун негизги формасы.

2. Сабактардагы музыкалык ишмерд\\л\ктър\д\ т\рлър\ жана алардын ъз ара байланышы.

0.5б

Музыка сабагынын структурасы.

Музыка сабактарынын болжолдуу т\рлър\.

2

оозеки жооптор

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

15-жум

40-тема

Музыкалык тарбиялоону уюштуруунун формалары.

ПК-6

Лекциянын планы:

(1с).

1.

2.

0.5б

2

оозеки жооптор

сабак бер\\гъ даярдыктар

0.27 б

25.26.10.21.

30.

15-жум

Теманын № жана аталышы

Калыпт компот

Практикалык сабактар

СРС

Адабият

Тапшыр. мъънът\

(сааттары) суроолор, методдор

б

Тапшырмалар

с

Контр. формасы

б

2-модуль

41-тема

Башталгыч класстардагы класстан тышкаркы музыкалык иштер.

ПК-8

План: (1с)

1.Класстан тышкаркы музыкалык иштердин мааниси жана окуу процессиндеги орду.

0.5б

Класстан тышкаркы музыкалык иштердин кенже мектеп окуучуларын музыкалык тарбиялоосундагы ордун жана маанисин окуп \йрънг\лъ.

2

жазуу иштери

2. 4.

6.

11.

15-жум

42-тема

Башталгыч класстардагы класстан тышкаркы музыкалык иштер.

ПК-8

План: (1с)

1.Класстан тышкаркы музыкалык иштердин массалык формалары.

2.Музыкалык иштердин ийримдик формалары.

0.5б

Класстан тышкаркы музыкалык иштердин массаык т\рлър\ болгон викторина, фестиваль, кароо-сынактар, музыкалык майрамдар.

2

жазуу иштери

2. 4.

6.

11.

15-жум

Теманын № жана аталышы

Калыпт компот

Лабораториялык сабактар

СРС

Адабият

Тапшыр. мъънът\

(сааттары) суроолор, методдор

б

Тапшырмалар

с

Контр. формасы

б

2-модуль

13-тема

3-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

ПК-6

План: (4с)

1. 3-класстын 1-2-3-4-чейректери боюнча план-конспект, кърсътмъ куралдар, слайд-шоу даярдоо.

2. Уктурулуучу, аткарылуучу чыгармаларды тандап, алардын \ст\нън иштъън\н жолдору («Кулунум», «Учат в школе», «Ак г\лд\р», «Балапан»).

Фа мажор тондуулугунун гаммасын ± Ä созулуштарда, чыгармалардагы пунктирдик сыяктуу татаал ритмдерди аткарууга жетиш\\.

2

ар бир студент ъз алдынча сабак ът\п берет

2.75 б

2. 6.

7.

8.

18.19.20.21.25.26

14-жум

14-тема

4-класста музыкалык окутуу жана тарбиялоо.

ПК-6

План: (4с)

1. 4-класстын 1-2-3-4-чейректери боюнча план-конспект, кърсътмъ куралдар, слайд-шоу даярдоо.

2. Уктурулуучу, аткарылуучу чыгармаларды тандап, алардын \ст\нън иштъън\н жолдору («Пусть всегда будет солнце», «Коен, тоок багалы», «Жан апам», «Курчагым»).

Адабияттарда кърсът\лгън чыгармаларды эки колдоп аткарууга жетиш\\. Сол колдун партиясындагы бас ачкычынын ноталарын \йрън\\.

ар бир студент ъз алдынча сабак ът\п берет

2.75 б

2. 6.

7.

8.

18.19.20.21.25.26

15-жум

9. Курстун окуу-методикалык камсыздалышы.

НЕГИЗГИ АДАБИЯТТАР

1. Асафьев Б. Организация преподавания музыки в общеобразовательной школе. Л., 1980.

2. Абдулин Э.Б. Теория и практика муз-го обучения в общеобразовательной школе. М., 1983.

3. Жунусов И.К. Молтур булак. Бишкек 2000.

4. Идаев Б. Д. Музыканын теориясы. Ош – 2001.

5. Щацская В. Становление теории и практики муз-эстетического воспитания в нашей стране. М., 1975.

6. Музыка в начальных классах. Книга для учителя (Под ред. Д.Б.Кабалевского).

7. Ригина А. Методические рекомендации к урокам музыки.

8. Гумер М. Орлова Н. Начальное обучение пению. М., 1960.

9. Сохор. Школьный хор.

10. Ветлугина Н. Музыкальное развитие ребенка. М., 1968.

11. Ветлугина Н. Музыкальный букварь. М., 1989.

12. Выготский Л. Психология искусства. М., 1968.

13. Кабалевский Д. Б. Воспитание ума и сердца. М., 1984.

14. Кабалевский Д.Б. Как рассказывать детям о музыке? – М., 1982.

15. Кабалевский Д.Б. «Про трех китов и про многое другое». М., 1976.

16. Кленов А. С. Там, где музыка живет. – М., 1985.

17. Мартынов И.И. О музыке и ее творцах. – М., 1980.

18. Музыкальное воспитание в современном мире. – М., 1973.

19. Музыка и движение. Упражнения, игры и пляски для детей 6-7 лет. \ Авт. –сост. С.И. Бекина и др. – М., 1984.

20. Радынова О. Слушаем музыку. – М., 1990.

21. Радынова О.П. Музыкальное развитие детей. – М., 1997.

22. Сухомлинский В.А. О воспитании. – М., 1985.

25. Апраксина О. Методика музыкального воспитания в школе. М., 1980.

26. Дмитриева В. Методика музыкального воспитания в школе. М., 2000.

КОШУМЧА АДАБИЯТТАР

1. Щацская В. Становление теории и практики муз-эстетического воспитания в нашей стране. М., 1975.

2.Музыка в начальных классах. Книга для учителя (Под ред. Д.Б.Кабалевского).

3. Ригина А. Методические рекомендации к урокам музыки.

4. Программа по музыке для общеобразовательных школ.

5. Хрестоматия к программе по музыке. 1-4-е классы.

6. Гумер М. Орлова Н. Начальное обучение пению. М., 1960.

7. Сохор. Школьный хор.

8. Ветлугина Н. Музыкальное развитие ребенка. М., 1968.

9.Ветлугина Н. Музыкальный букварь. М., 1989.

10. Выготский Л. Психология искусства. М., 1968.

11. Кабалевский Д. Б. Воспитание ума и сердца. М., 1984.

12. Кабалевский Д.Б. Как рассказывать детям о музыке? – М., 1982.

13. Кабалевский Д.Б. «Про трех китов и про многое другое». М., 1976.

14. Кленов А. С. Там, где музыка живет. – М., 1985.

15. Мартынов И.И. О музыке и ее творцах. – М., 1980.

16. Музыкальное воспитание в современном мире. – М., 1973.

17. Музыка и движение. Упражнения, игры и пляски для детей 6-7 лет. \ Авт. –сост. С.И.

Бекина и др. – М., 1984.

18. Радынова О. Слушаем музыку. – М., 1990.

19. Радынова О.П. Музыкальное развитие детей. – М., 1997.

20. Сухомлинский В.А. О воспитании. – М., 1985.

21. Ветлугина Н.А. Музыкальное развитие ребенка. М., 1968.

22. Вопросы методики музыкального воспитания детей. М., 1975.

23. Гембицкая Н.Л. Музыкально-эстетическое воспитание детей. М., 1970.

24. Гродзенская Н.Л. Школьники слушают музыку. М., 1969.

25. Дмитриева Л.Г. Детское музыкальное творчество как метод воспитания. В кн:

Музыкальное воспитание в школе. вып. 12. М., 1976.

26. Дябло Т.В. Методы формирования чувства мажора и минора у младших школьников.

В кн: Музыкальное воспитание в школе. вып. 12. М., 1977.

27. Менабени А.Г. Методы вокальной работы в школе. В кн: Музыкальное воспитание в

школе. вып. 11. М., 1976.

28. Методические рекомендации к урокам музыки в общеобразовательной школе. М.,

1971.

29. Сохор А.Н Воспитательная роль музыки. М., 1962.

30. Вопросы методики воспитания слуха. В помощь педагогу-музыканту. М., 1967.

31. Детский голос. экспериментальные исследования. М., 1970.

10. Баалар боюнча маалымат (упайлардын таблицасы)

Рейтинг (упайлар)

Баанын тамгалык түрү

Баанын сандык эквиваленти

Салттуу системадагы баа

87 – 100

А

4,0

эң жакшы

80 – 86

В

3,33

жакшы

74 – 79

С

3,0

68 -73

D

2,33

канааттандырарлык

61 – 67

Е

2,0

31-60

FX

0

канааттандырарлык эмес

11. Упайларды коюу саясаты

Студент сабактардын бардык т\рлър\ боюнча баллдарды чогулта алат. Лекция жана практикалык сабактарда – активд\\л\г\ \ч\н, катышуусу жана конспектилеринин болушуна карап. Рубеждик контролдо – максимум 10 балл тест \ч\н же жазуу ж\з\ндъг\ жообу \ч\н, СРСти аткаргандыгы \ч\н – план боюнча ъз\нчъ баллдар коюлат.

12. Курстун саясаты

Мында окуу процессинин натыйжалуулугун камсыз кылуучу жана студенттер үчүн милдеттүү болуп саналган талаптар берилет.

13. Темалар жана текшерүүнүн формалары боюнча суроолор менен тапшырмалардын тизмеси (текшерүүнүн бардык түрлөрү боюнча суроолор, тапшырмалар, тестер, рефераттын, текшерүү иштеринин ж.б. темалары)

Кафедранын “_____”_____________2022-ж. отурумунда талкууланды.

Т\згън: ага окут. Турдубаев Т. А.

Каф.башчысы: доцент Шайимкулова М.А.